我最愛的-- Superwoman(新增中譯!!)

2010122710:00

嘿嘿~各位同學,又見面啦^^
很高興今天要來與大家分享我最最最愛的一首西洋歌曲 Superwoman
這首歌也許大家很少聽到,但是近年來有不少翻唱的國、粵語版本大家一定不陌生
後頭陸續我會放上來
每次到民歌西餐廳,只要歌手唱西洋歌曲我都要點這首,可惜從來沒一位歌手會唱...
廢話不多說,咱們聽歌吧^^


這首歌收錄在1988年Karyn White同名專輯中


王菲 多得他(粵),副歌部分延用原曲的英文副歌,歌詞內容也是描述女人的心情故事。

第三首就是大家最熟悉的曹格的版本嚕^^
這首歌所表達的情境與原曲還算稍微有那麼點符合,只是原曲說的是女人的心聲
而曹格的版本說的似乎是男人心裡的話...



以下是英文原曲的歌詞...(後面加入我用三腳貓英文翻譯的中文啦^^)
Superwoman Karyn White

Early in the morning I put breakfast at your table
大清早的,我就把早餐放在你桌上
And make sure that your coffee has its sugar and cream
並確認你的咖啡已經加了糖和奶精
Your eggs are over easy, your toast done lightly
你要吃的蛋都已經煎好,你要吃的土司也烤得微焦
All that's missing is your morning kiss
卻少了你的吻
That use to greet me
過去你習慣用來問候我早安的吻
Now you say the juice is sour
如今你說太酸的果汁
It used to be so sweet
過去它是那麼的甜

And I can't help but to wonder
而我卻是無能為力的
If you're talking about me
心想其實你所指的是我

We don't talk the way we used to talk
我們不再像以往那樣的交談
It's hurting so deep
真是傷我好深
I've got my pride
我重拾我的自尊
I will not cry
我不再哭泣
But it's making me weak
但卻使我更懦弱

*I'm not your superwoman
我不是你的 superwoman
I'm not the kind of girl that you can let down
我不是那種你可以辜負
And think that everything's okay
卻一點事兒都沒有的女人
Boy, I am only human
你真是的~我只是個凡人哪
This girl needs more than occasional hugs
這個女人需要比偶爾更多的擁抱
As a token of love from you to me
來作為你愛我的象徵

Ooh, baby...
ㄡ~寶貝

I fought my way through the rush hour
我趕著我的路就在那塞車的時候
Trying to make it home just for you
試著趕回家就為了你
I want to make sure
我只想確定
That your dinner will be waiting for you
能做好晚餐等著你
But when you get there you just tell me
但是就在你回到家的當下卻說
You're not hungry at all
你一點也不餓
You said you'd rather read the paper
你說你寧可看報紙
And you don't want to talk
也不想說話

You'd like to think I'm just crazy
你一定以為我瘋了
When I say that you've changed
當我說:你變心了 的時候
I'm convinced I know the problem
我想我知道問題的癥結就是
You don't love me the same
你不再愛我
You're just going through the motions
你只是作作樣子
And you're not being fair
卻不是出自真心
I've got my pride
我重拾我的自尊
I will not cry
我不再哭泣
Still I can't help but care (*)
我還是無能為力,雖然我很在乎

Ooh baby, look into the corners of your mind
ㄡ~寶貝,在你心靈的角落
I'll always be there for you
我永遠在為你守候

Through good and bad times
不論經歷美好或是不美好的時光

But I can't be that superwoman that you want me to be
但我無法成為你想要的 superwoman
I'll give my love, oh lasting love
我將會付出我的愛,ㄡ~我永恆的愛
If you'll return love to me (*)
如果你能回來愛我

Ah ha, If you feel it in your heart
啊哈,如果你的心能感受到我的愛
And you understand me
你就會瞭解我
Stop right where you are
不再逗留你所在的某個地方
Everybody sing along with me!
這世上的每個人都將和我一起歡唱

I'm the kind of girl that can treat you so sweet
我是那種可以對你甜甜蜜蜜的女人
But you've got to realize
但是你一定要搞清楚先
That you've got to be sweeter to me, yeah
你也必須要甜甜蜜蜜的待我,是的
I need love
我需要愛
I need just your love (*)
我就是需要你的愛


中文的部分雖然是我用三腳貓英文翻譯的,但是如果要轉載,
請別忘了註明出處作者唷^^